måndag 2 maj 2011

Sverigepremiär

Avklarat första tävlingarna i Sverige i helgen. Etapplopp i Skoghall där vi körde tillsammans med herrjuniorer. Det var riktigt roligt, man fick fart och en hel del träning på spurter. Attackerna för att komma loss från klungan var nog 90% av maxspurt. Det gjorde att attackerna inte var så långvariga eftersom ingen orkade gå fram att dra och hålla farten uppe. Så det var alltid samlat till mål. Förrutom en del tjejer som flugit av.

Första etappen var en prolog på 3 km. Tror det gick rätt hyfsat men tävlingsledningen hade strul med tidtagningen så den blev neutraliserad. De hade ändå en resultatlista men utan tider. På den stod det att jag blev näst sist. Så den person som jag nästan kom ikapp var bland de första i resultaten....

Tempot gick åt skogen för min del. Så jag tappade mycket tid.

GP med killarna var skoj, fort och mycket attacker och spurtpris vartannat varv. Jag vann samtliga spurter samt etappen. Jag och min teamkompis Linnea var de enda som kunde hänga på killarna så efter det hade hon ledartröjan och jag tvåa totalt.

Linjeloppet var på 105km. Lite mer samlat denna gång, benen kändes bra och det var inga problem att hänga med killarna. Jag vann igen och Linnea 2:a på etappen men omvänd ordning på totalen. Precis som vi ville ha det.... =)

En vecka på mig att ladda för tävlingarna i Kina som är nästa anhalt på min kalender. Blir första gången jag åker dit. Ska bli kul att tävla!

Inga kommentarer: