måndag 31 december 2012

2012

En liten sammanfattning om hur mitt år som "out of competition" har varit. Måste säga att det var iallafall ett riktigt beslut jag tog, visst har jag saknat att tävla och vara på tävlingar men samtidigt väldigt skönt att slippa all press och stress. Det tog ett tag innan jag tränade igen, var härligt att kunna bestämma över min egen tid och göra vad jag ville när det gällde träning. Jag fick ganska snart ett jobb på Condis träningscenter där jag fick stå lite i receptionen och fick lite spinningtimmar. Det var ett bra sätt att få använda lite av mina färdigheter från att cykla och pusha andra. Jag skrev mina egna pass och fann bra musik som passade i takt. Kul och mycket adrenalin. Tyvärr så räckte inte ekonomin till att bara ha ett deltidsjobb så fick heltid på Clas Ohlson där jag även fått bli teamleader och fått lite mer ansvar samtidigt som jag behållit jobbet som instruktör på Condis. Det är bara en gång i veckan men det duger fint för mig, ska ju hinna med "min egna" träning också.

I maj månad var jag i Mallorca för att jag skulle se min sambo deltaga i den årliga Ironmantävlingen, men dessvärre blev han sjuk (och dessutom varit skadad nästan hela säsongen så träningen var i princip obefintlig, jag hade tränat mer än han, så det var väl bara tur att han blev sjuk), så vi fick hejja på de andra deltagarna. Blev väldigt sugen att vara med själv så jag anmälde mig faktiskt till att deltaga i maj 2013. Väldigt dumt gjort utan att ens ha provat på att simma eller löpt ett halvt maraton. Men det blir en ny utmaning, mycket varierad träning och motiverande då jag vet att jag bara kan bli bättre, jag har inget annat att jämföra mig med förutom mig själv. Har kommit igång lite grann, inte så mycket med löpningen eller egentligen ingenting nu på grund av vädret men nu har jag fått mig ett par spikskor i julklapp så nu finns det inga hinder, förutom möjligtvis för få timmar på dygnet..  =)

Mina nya Icebug

Nu längtar jag bara tills min cykel kommer, det blir en Focus Izalco Chrono som ska bli min nye käre vän för 2013. Första turen räknar jag med blir på Teneriffa i mars månad då jag och sambon ska på 3 veckors träningsläger.

Focus Izalco Chrono 2.0

Så nu efter nyår så blir det fullt upp och fokus på träning, bra mat och bli mentalt stark, 2013 kommer att bli ett helt fantastiskt år med nya möjligheter och nya utmaningar, för att jag har valt det....

Gott Nytt År allesammans !


Inga kommentarer: