lördag 22 december 2012

Jul och tiden som gått

Kanske det är på tiden att berätta hur det går med min triathlon satsning. Simningen har kommit igång en del, nu har jag äntligen fått börja crawla på träningarna. De första veckorna fick jag bara simma teknik vilket var väldigt bra även om jag blev lite frustrerad av att bara ligga och plaska i vattnet. Men det är grymt svårt att crawla, allt man ska tänka på, vrid överkroppen, var rak i kroppen, plaska med benen, tryck ifrån med armen, när ska jag andas, hur högt ska jag lyfta huvudet, vilken vinkel ska det vara på armen... ja listan kan göras lång. Inget kommer automatiskt men jag har ju 5 månader kvar på mig innan min stora prövning. Fått höra att jag ligger ganska fint i vattnet ändå, och  jag simmar ganska fint så länge jag inte andas =) Synd att man inte kan hålla andan i 1900m.

Har kommit igång lite med cyklingen igen, spinningen kan jag inte riktigt räkna med, i snitt så har jag väl cyklat 1 gång i veckan sedan mars. Men så åkte jag och sambon till Gran Canaria på lite semester i två veckor i december, och cyklarna fick följa med. Det var hårt att komma igång, men gick ganska bra, längsta passet blev på 5h. Måste säga att GC är otroligt bra att cykla på och det märks ju på alla cyklister som är där och att det finns vissa vägar som verkar vara ämnade för cyklister. Träffade till och med på en svensk superstjärna på mtb, Emil Lindgren.
Jag har varit på Teneriffa de senaste 14 åren och cyklat där på vintrarna så jag kan ön utan och innan, men faktiskt aldrig cyklat på GC, mest för att vi blivit bekväma på den andra ön och känner till vägarna. Det är bokat ett läger dit i mars men till 2014 så blir det nog Gran Canaria. =)

 Har tyvärr inte blivit någon cykel sedan vi kom hem för en vecka sedan, mest på grund av vädret, -10 grader och massor med snö, samtidigt som det snart är jul så har det varit mycket att göra, både med julklappar, annan träning och jobb, jobbade hela förra helgen, idag är första dagen med vila.

Löpning har inte heller blivit så mycket, lite grann innan snön kom, men efter jul/nyår så blir det nya tag. Ska försöka få in 4 pass simning, 2 pass cykel, 2 pass löpning på band, försöka få in en del skidor, samt styrka/balans nästan varje dag. Hoppas jag hittar en kombination där kroppen samtidigt kan återhämta sig och bygga upp sig samtidigt som jag jobbar heltid.

Önskar alla en god och riktigt fin jul !




Inga kommentarer: