tisdag 12 februari 2013

Styrketräning

Denna vecka jobbar jag kväll så det betyder att jag inte kommer kunna simma något denna vecka. Istället så försöker jag stärka upp musklerna runt axlar och armar genom styrketräning så jag blir starkare att "ta tag i vattnet". Tydligen så har jag ganska bra teknik (enligt tränaren) när jag simmar men det fattas bara en del styrka. Så idag var jag på Condis och tränade lite axlar, tydligen har jag en hel del att träna på där när man jämför med övriga kroppen. Får nästan ta det lättaste på allt så nu är det bara att börja bygga. =)

Simmade mina första 2000m non-stop crawl i helgen, trodde inte jag skulle klara det, för det kändes väldigt långt men efter halva sträckan så var man inne i ett "flow" och det bara gick av sig själv.  Har ju en del tid att plocka på tiden innan det är dags för Mallorca i maj men det går i varje fall åt rätt håll och min rädsla att drunkna halvvägs ut eller vara sist upp ur vattnet kommer troligtvis inte att ske ;)

Nu oroar jag mig mest för löpningen, herregud det är ju ett halvt maraton jag ska löpa... Efter att jag har simmat 1900m och cyklat ett tempo på 90km. Jag har aldrig sprungit 21km förut, som tur är så är det sista "etappen" så om det blir för tufft så kan man ju faktiskt gå, och jag tror inte att jag blir den enda i såfall. Men målet är att kunna löpa hela vägen och komma under 1.45h det blir alltså 5min/km. Efter det får jag se hur det gått och sätta nya mål inför Ironman Salzburg den 1 september. Yes, jag har anmält mig till ännu ett race, innan jag ens har kört mitt första. Jag måste vara galen =)

Imorgon bitti blir det styrka på cykeln och core träning. Bara att ladda för nästa pass..

1 kommentar:

Marie sa...

Du fixar det! Var bara ordentligt tränad så att du slipper skador! Stort lycka till! Ska bli kul att se vad du tycker efteråt!