onsdag 6 april 2011

Tävlingspremiär

Då är tävlingssäsongen igång, och jag har varit sen att uppdatera. Första racet var Flandern runt. Ett av de hårdaste loppen och dessutom världscup. Hade känts bättre att börja med något lite lättare, men en tävling är ju hård oavsett.. Starten kändes bra och efter 18 km fick jag punktering och inte tillräcklig hjälp att komma tillbaka till klungan, så där blev jag körd. Linnea hade vurpat straxt innan jag punkterade så jag fick lite sällskap tillbaka till teambussen. Blev inte mycket tävlat för våran del alltså. Men Madde och Isabelle körde bra och hamnade på runt 30-plats.

Nästa dag var det dags för tävling i Dottignies, Belgien. Benen kändes fräscha och jag satt med i första klungan in till mål vilket kändes väldigt bra. Bella och jag var de enda från laget som satt i klungan så vi bestämde att jag skulle hjälpa henne i spurten eftersom hon är i bättre form än mig. Tyvärr varken kunde eller orkade jag de sista km så hon fick klara sig utan min hjälp. 16:e plats för henne och jag på en 28:e plats. Jag kan ju trösta mig med iallafall att jag hade 160 st cyklister efter mig...

Nästa lopp blir tävlingar i Drenthe, Holland. Kommer nog bli hårt det med, platt är det men det betyder inte att det är lätt för det. Det går fort, oftast mycket vind och tuffa partier med pavé att ta sig över och dessutom långt - 140km. Tills dess bor vi hela laget i ett underbart hus i Belgien med fina cykelvägar och toppen väder. Idag är det 20 grader och strålande sol så vi kan inte klaga. Dessutom har vi en bra kock/sportdirektör - Herr Kristoffer Ingeby =)

Inga kommentarer: