onsdag 4 maj 2011

Intervaller dödar....

Intervaller stod på programmet idag. Kände inte alls för att gå ut i kylan och vinden för att slakta mina stackars ben. Så det fick bli på testcykeln idag. Har köpt en ny Monark 829 E med wattmätare i helgen. Men den är inte i ordning än, behöver byta pedaler och sadel, och dessutom står den hemma hos min far för tillfället. Så traskade ner till gymmet för att svettas lite på sadeln. Avslutade passet med spurtintervaller som tog kol på mig. När jag klev av cykeln var jag så skakig i benen så jag kunde knappt stå upp. Så det var bara att hoppa upp på den igen och trampa ur mjölksyran som fortfarande pumpades runt i benen. Det var ett riktigt härligt pass ändå och jag kände riktigt nöjd med att jag tagit ut mig så hårt. Nästa vecka är jag i Kina för att tävla, så jag hoppas kunna komma i någorlunda form iallafall.
Idag är dessutom min namnsdag, så grattis till mig ;-) Ska fira det med en massage i kväll.

Inga kommentarer: