torsdag 26 maj 2011

Norgecup

Har ju inte berättat om helgen. Var i Norge för att tävla och hälsa på Linn i laget. Det var hennes hemmatävling och dessutom Norska Cupen. Inledde med ett tempo på fredagskvällen för att få igång kroppen lite inför linjeloppet dagen därpå. Riktig pulshöjare och kul bana men ingen vidare placering.
Cupen kändes bra, kuperad bana och en lite längre backe på varje varv satte lite fart på tävlingen. Team Hightech hade alldeles för många ryttare för att jag och Linn skulle ha en chans. De hade ständigt någon i utbrytning och de vann solo. Själv spurtade jag in på en andraplats.
Söndagen kändes helt ok tills vi kom till berget. Det gick bra en bit men plötsligt kunde jag knappt veva runt pedalerna. Jag såg tjejerna försvinna och sedan var det bara att bita i några km till uppför. Så vår största chans var Linn som kan klättra bra. Tyvärr fick hon kramp i spurten och kunde inte stå och spurta. Hightech vann solo igen och blev fyra. Jag vann spurten bakom och blev sjua.
Hade iallafall en jättetrevlig helg med god mat, mycket skratt en hel del How I met Your Mother - avsnitt. Tack Linn för en suverän helg! =)

1 kommentar:

Marie Hj sa...

Roligt att du bloggar lit emer ingående, men jag saknar uppdateringarna på hemsidan!