lördag 26 februari 2011

Sol? Värme? Men en riktig cykel..

Nu har jag varit hemma i snart en månad och jag börjar bli väldigt trött på att sitta på tc och träna hela tiden. Jag pallar inte kylan, stort problem då det är såååå jäkla kallt hela tiden. Om det är kallare än -4 (som det har varit hela tiden) så klarar inte mina fötter det. Det var lite kallt inne på gymmet en dag när jag skulle cykla, ca 15 grader för att det var -20 grader ute så värmepumpen stannade eller liknande) och efter mitt pass var jag nästan blå om tårna. Ok - vit iallafall. Så ni förstår nog problemet ute då... Tänkte boka en resa till Barcelona med Linnea från laget, men ekonomin tickade iväg så det blev inget. Nu hittade jag och pappa en billig sista-minuten till Teneriffa på en vecka, så jag flyger på tisdag. Ön har nästan blivit som mitt andra hem.
Typiskt bara att nu ska det bli milt här hemma så att jag kan cykla och det toppenfina vädret där nere ska tydligen bli regn.... Men jag får väl hålla tummarna att vädergudarna ändrar sig på den punkten.
Dessutom har jag varit förkyld hela veckan, så inte mycket tränat för mig, kommer bli hårt att köra igång igen på lägret. Men blir nog mest distanspass eftersom det inte blivit mycket av den varan de senaste veckorna och en del långa tröskelintervaller.
Ska snart iväg på mitt andra träningspass idag, skulle kunna köra ute men hostan är kvar och jag vill inte gärna andas in den kalla luften, så det får bli en sväng till gymmet där min "gamla Bettan" står. Har ingen klubblokal här så det är bra att kunna gå dit och cykla och sedan köra lite styrka för övriga kroppen.


Så här glad blir man när man får cykla på tc varje dag..
Detta är faktiskt taget på nyårsdagen ;)

Inga kommentarer: