måndag 31 januari 2011

Mer Teneriffa

Då var det på tiden att skriva lite igen efter ett uppehåll. De senaste tre veckorna har jag varit på Teneriffa igen på träningsläger. Vintern i Sverige är ju inte alltid så rolig att träna och cykla ute på med all snö, kyla, is, slask och kalla vindar.
Det var pappa och jag som åkte denna gången med. Måste säga att han är en riktig kämpe som fightas omkring i bergen, över 60 år, inte tränat mycket, har bråck och det senaste - ryggskott. Han kan knappt gå men cykla kan han... Dessutom vurpa han ordentligt sist och slog halvt ihjäl sig, men det stoppar inte honom. Han minns ju inget från olyckan ändå..
Har väl inte gått så dåligt för mig heller. 10h mer än förra lägret (men det har ju också en del förklaringar) men ändå så blev det intensivare, bl.a. många långa intervaller på tröskel - upp till 50min intervaller. Det är hårt det. Har inte blivit några rekordtider som förra året, men är inte långt ifrån. Försöker att inte deppa ner mig för det. Jag körde verkligen skitbra förra året på lägret och trodde att det här året kommer gå riktigt bra. Men istället blev det en av mina sämsta. Så jag bryr mg inte så mycket om det där med tiderna längre. Nu orkade jag istället med att träna hårt i 3 veckor utan att vara helt utsliten. Så hoppas kunna fortsätta bygga på det nu.
På Teneriffa i januari månad är det väldigt mycket cyklister. Både amatörer och proffs, bl.a. Radioshack. Jag tycker det är en väldigt bra ställe att träna på vintern, om du är på södra sidan och inte bor mitt i stan med all trafik. Det är året har vi bott i Costa del Silencio, bra utgångspunkt med en del platta partier där och många cyklister. Inte mycket till stad och strand om man vill dit på semester, (då ska man till Las Americas/ Los Cristianos) men cykla är helt ok, och dessutom för en bra penning. Inte för inte som jag varit där i 13 år. =)
Finns en risk att jag åker tillbaka snart igen....

Inte varje dag man ser stål-mormor ute och går med en 15 kg säck.


Även min far, även kallad stål - farfar/morfar var ute och cykla i bergen.
I bakgrunden kan man se toppen av Teide.

Man kunde tydligen skymta lite allt möjligt uppe i bergen,
bland annat ett gäng musikanter.

Och så lilla jag såklart =)

Alondras, döpt efter hotellet, våran frigäst som ofta kom på besök.

Inga kommentarer: