måndag 29 november 2010

Kaos

Pappa stormade in klockan 8 på morgonen, trodde jag, och väckte mig med sin höga röst att nu ska vi träna. Undrade varför han skulle väcka mig så tidigt på morgonen när regnet öser ner, åskan dånar och vinden tjuter och blåser så kraftigt att palmerna nästan blåser ner. Jag tittar på klockan och den är visst 11 på förmiddagen. Ok dags att gå upp, men inte tusan går jag ut för att träna. Var lite småfebrig igår +37,3°C och även fast vilopulsen inte var allt för hög så var den väldigt orytmisk. Idag låg den i allafall stabilt på 44 slag /minut. Nej, så ingen cykel idag ute i stormen. Fick bli stretching, gymnastik och lite styrkeövningar inne på rummet. Tur att vi har en massa dvd filmer med oss att fördriva resten av tiden med.
Stormen slog ut all ström i hela staden för några timmar, så det var helt kolsvart överallt. Tydligen hade det varit någon tromb här.
Ska iallafall bli bättre i morgon så då blir det äntligen lite cykel igen.

Inga kommentarer: