söndag 30 november 2008

"Du är svensk å kan inte åka skidor...?"

Senaste tiden har jag varit med om mycket. Har inte kunnat skriva på hemsidan då den inte funkar som den ska, men så kom jag ju på att jag kunde skriva här..
Var på team möte i veckan, träffade de nya tjejerna i laget, 3 st, riktigt trevliga =) Vi provade nästa års kläder, skor, hjälm m.m. Tog nya foton, träffade våran dietist, psykolog å våra sponsorer. Fick se nya cykeln, rikigt nice men samma design. Sista kvällen hade vi middag, brukar alltid vara något speciellt vi får göra. I år fick vi duka och servera maten till alla, slapp iallafall laga maten själva den här gången..

Jag stannar kvar några veckor i Rancate för att kunna träna då vädret inte är det bästa hemma. Men de få dagar jag varit här så har det varit värre än hemma. Snöstorm, slask å regn... De är tydligen inte så vana vid snö här så alla har inte satt på vinterdäck än.... fick jag reda på efter att vi krockat med bilen. P.g.a det dåliga vädret så åkte vi till gymmet, på vägen dit hade en bil stannat i en korsning å vi kunde inte stanna den stora bilen så vi gled rätt in i bakänden på bilen. Ingen hög hastighet så det gick ju bra. Vi åkte iallfall tillbaka å bytte bil sen..

Idag var inte heller en höjdardag.. vi skulle åka längdskidor, jag trodde det var vanlig klassisk åkning för det har jag ju gjort tidigare men så var det tydligen inte... Skaiting var det som gällde, har jag ju aldrig åkt tidigare... men efter 2h så började jag åka framåt iallafall.. Jobbigt som tusan men skoj var det =)

Inga kommentarer: