onsdag 15 augusti 2012

Världsstjärnor på besök

Det här är enda veckan i sommar som jag har lite ledig tid och det utnyttjar jag maximalt. Jobbar på fredag på Condis men på måndag blir det första dagen på mitt nya jobb Clas Ohlson. Ska bli kul med lite nytt, trivs visserligen väldigt bra på Condis men tyvärr så sa ekonomin att jag behövde lite mer jobb..

Igår var det cykel på hög nivå inne i centrala Oslo. Lite av en uppvisningstävling för att samla in pengar till cancerfonden, vi fick se superspurtare som Cavendish, Sagan och självklart Boasson-Hagen. Sagan ställde upp med gröna sprinttröjan från Touren, Cav såklart med regnbågströjan så de var inte svåra att finna. Även om jag bor så pass nära stan så bestämde vi oss för att stanna hemma för att se loppet på tv. De tidigare åren hade det varit 70 000 åskådare och svårt att få en glimt av cyklisterna och på första parkett framför tv:n så fick vi med oss allt. =)
Cavendish vann loppet före Sagan och trea blev Edvald i det höga tempot, Cav var förresten imponerad av hur fort det hade gått och blev t.o.m slagen i en av sprinterna av en tidigare junior tempomästare. Säkert en fin upplevelse för han som vann spurten även om han förmodligen gick på 110%, för han var helt slut efteråt, och Mark gick säkert på 80% då han hade krafter kvar att sedan vinna tävlingen.

Idag ska jag iallafall på fotbollsmatch för att se Norge möta Grekland i en landskamp. Fina platser på 10:e raden dessutom då Bama (där Kim jobbar) är en av sponsorerna så man får gratis biljetter. =) Blir nog en trevlig kväll med fint väder och härlig stämning.

Till helgen är det bröllop, hoppas vi kommer dit, för förra gången vi skulle på bröllop så gick bilen sönder på vägen dit. Väntade flera timmar på bärgning och missade bröllopet.
Nu är det Marthe och Öyvind som gifter sig, kommer bli en helt fantastisk dag. =) Så nu ligger jag och solar för att få lite färg, har ju inte sett solen sedan i maj och sedan ska jag iväg för att köpa mig en klänning så jag blir lite festfin.

 
Foto: Ksenia Novikova/Aktiv I Oslo

Inga kommentarer: