lördag 9 juli 2011

Dubbeletapp

Tempot på förmiddagen på 21km var bara hemsk. Hade en högre medelpuls på SM-tempot än vad jag hade som maxpuls idag.. Tyder på att jag är väldigt sliten.
Eftermiddagsetappen kändes lite bättre till en början. Satt med första gruppen uppför första bergspriset men det blev samlat lite senare. Jessica provade på en attack och hade turen med sig att ett tåg skulle passera, så bommarna åkte ner precis bakom henne och kvar stod vi i klungan och såg när hon försvann. Fick några minuters försprång så hon vann både ett spurtpris och ett bergspris =) På varv 2 & 3 av 4 var jag så mör att jag höll på att tappa klungan vid varje stigning men lyckades bita mig kvar. Fick i mig en gel som gav mig lite energi så sista varvet gick lite lättare. En liten grupp på 6-7st hade kommit loss vid ett av bergspriserna så vi fick köra för en 8:e plats. Tror jag blev 6 eller något i klungan, inte sett någon resultatlista än. Hade varit skönt att få vinna en spurt men energin fanns inte där idag.
Sista dagen i morgon, kommer bli att köra samma varvbana som de två första dagarna. Kul med lite variation...

Inga kommentarer: