onsdag 15 december 2010

Hemma i kylan

Då har jag kommit hem till kalla Sverige igen efter tre veckors cyklande på Teneriffa. Lägret började bra och vi cyklade på ordentligt i bergen med ca 5h varje pass. Vädret var inte det bästa med många regndagar men vi lyckades ändå klara oss undan alla skurar. Det var en dag som vi fick ta en extra vilodag för det var den värsta stormen på flera år och vi fick översvämning i lägenheten. Sista veckan råkade pappa ut för en olycka så det blev ett par dagar utan träning där med och de sista passen fick jag cykla själv, lite kortare, 3h, men effektivare med intervaller. Känner att jag fått ut en hel del av träningen och även förlorat några centimeter runt midjan =)

Pappa mår bra efter olyckan och man kan nästan tro att inget hänt om man inte ser skrapsåren i ansiktet. Men de har nästan ramlat av också. I veckan ska han ta bort stygnen vid ögonbrynet. Man skulle inte kunna tro att det var särskilt allvarligt. Men det var det värsta jag har varit med om. Att se någon nära anhörig skada sig så illa så det såg ut som att ansiktet var krossat och ögat intryckt och höra hur han gnyr av smärta med sitt sista andetag i lungorna, och sedan inte få någon kontakt med personen. Det var så det såg ut och lät. Men egentligen låg ansiktet nedtryckt i en bit lera. Även fast jag vet att allt är bra och det inte är någon fara, så är det mest bilden och ljudet av honom som har etsat sig fast. Sedan ska du intala dig att det aldrig hänt. Du har sett det, men det du såg var inte helt sant.

Nu är vi iallafall hemma och vi mår bra. Tack alla som stöttat och skickat hälsningar.

När man har varit borta ett tag, tre veckor är inte så länge. Nästan ingenting i jämförelse med vad jag har varit borta. Men då börjar man uppskatta mer saker här hemma som man aldrig ser annars. I morse när vi bilade hem från Stockholm i morgonsolen med blå himmel och all snö tänkte jag på vad fint Sverige är. Här hemma i Laxå är det ännu mer snö och julbelysningen i träden i centrum lyser upp så vackert i vintermörkret. Idag har jag tagit fram julsakerna så i morgon ska det julpyntas. Kommer inte hinna se det så mycket för på fredag åker jag iväg igen på landslagssamling i Falun. Ser jag fram emot. Men det jag har sett mest fram emot var att träffa Mattias och att snart få fira en mysig jul med våra familjer.

Mina träningsvägar

Pappa och jag

Från våran balkong

Jag på en cykeltur

Inga kommentarer: