lördag 23 augusti 2008

Lååång resa

Sitter i mitt lilla hotellrum nånstans i Frankrike. Lanester tror jag det heter, brukar inte ha så stor koll... följer bara de andra. Imornär det dax för världscup i Plouay och jag hade en lååång resa för att komma hit. Började min resa på torsdag f.m. och var framme här sen kväll fredag.
  • Lämnar hemmet kl 11.00 får först skjuts till tågstationen, det regnade.
  • Tåg till Göteborg
  • Väntade på bussen som tog mig till flygplatsen
  • Flög till Milano (Bergamo)
  • Upphämtad av Mauro som skjutsa mig till teamhuset i Schweiz, kl är nu 21.00.
  • Planer ändras och jag vet inte hur jag kommer till flygplatsen imorn (Milano igen)
  • Stress...
  • Klockan är nu 00.00 och jag har en plan!
  • 8:00 får jag gå till tågstationen
  • Tar tåget
  • Sedan bussen till flygplatsen
  • Väntar några timmar
  • Flyger till Paris
  • Väntar 3h på mina lagkompisar ska anlända från Zurich
  • Vi blir stoppade av patrullerande tull som stoppar våran bil/buss
  • De tror att våra choklad/vanilj smakande återhämtningspulver är kokain
  • Tiden går...
  • 7 timmar resande i bussen ger träsmak i röva
  • Framme 23.30.
Idag satt jag 2h på cykeln, körde banan ett varv, kändes överraskande pigg i benen för att ha rest så mycket.
Resten av dagen har jag bara vilat och tittat på OS och säkert käkat en 2kg frukt. Varit hungrig hela dagen. Middag nu, så får se om jag får ner något...

Inga kommentarer: