söndag 21 augusti 2011

Inte som jag tänkt mig...

Du är man utomlands igen, Frankrike närmare bestämd för att köra Trophée d´Or. Kände mig riktigt fräsch i benen och hade hoppats det skulle gå bra i den 37-gradiga värmen. Efter 1km hamnade jag dock i diket efter en vurpa framför mig. Landade lite illa och tydligen på handen, trodde jag hade brutit den först för det gjorde så jäkla ont. Men som tur var så blev den bara stukad. Blev kvar ganska länge på platsen så hade ingen chans att komma tillbaka till klungan. En efter en körde jag in folk som sedan tappat från klungan och vid mål hade jag ett litet gäng som legat på rulle nästan hela loppet. Så man fick sig en del träning i motvinden. Idag är det dags för dubbeletapp. Först ett tekniskt lagtempo på 7,6km. Håll tummarna!

Inga kommentarer: